12 Aralık 2012 Çarşamba

13. Hafta ve Detaylı Ultrason Taraması

Bu haftalarda mide bulantım azaltı, sabahları daha iyi uyanmaya başladım, biraz iştahım açıldı. Sulu, kıymalı sebze yemekleri, zeytin yağlılar yemeye başladım.
Yorgunluk hissi de günden güne azalıyor fakat hızlı yürüdüğümde ve merdiven çıkarken nefes nefese kalıyorum. Aniden çarpıntım oluyor. Biraz araştırdım bu normal bir durummuş, doktoruma sordum, normalden fazla kan ürettiğimden ve hatta 2 bebiş için de üretmem gerektiğinden bazen kalbim yetişebilmek için hızlı atıyormuş. Endişelenecek bir şey olmadığını, bunu çoğu hamile kadının yaşadığını söyledi. Rahatladım :)

Son günler geçmek bilmedi! Görüş günü yaklaştıkça heyecanım arttı, uykularım kaçtı, rüyalarım zaten aldı başını gitti, her gece ne maceralar ne maceralar :)

Ve işte son görüntüler...

Kendisi Fetus A olarak adlandırılıyor  :)




Bu daa Fetus B :)






Bu hafta bebişler için önemli olan ölçümler vardı. 2'li test olarak bilinen down sendromu olasılığını gösteren belirtiler ultrasonda taranıyor, ense arkasındaki sıvı ölçülüyor, 2,5 mm'den fazla olması istenmiyor. Burun kemiğinin belirginliğine bakılıyor, mümkün olduğunca belirgin olması isteniyor. Ayrıca kan testi ile bazı değerlere bakılıyor. Fakat çoğul gebeliklerde kan testi sağlıklı sonuç vermiyor çünkü hangi plesentadan geldiği belirlenemiyor ve ölçülemiyor. Bu durumda doktorlar ayrıntılı bir ultrason taraması yapıyor ve tüm olasıkları inceliyorlar.

Bizim bebişlerin tüm ölçümleri olması gerektiği gibi çıktı :) İçim rahatladı. Keyfim yerinde, sürekli gülen bir yüzle dolaşıyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder