14 Ekim 2014 Salı

Kebap Kokusu

     Zaman geçiyor, her şey değişiyor... Ekrandaki sarışın kırmızı rujlu kokoş kadın kadar var yaşım. Bundan 31 yıl önceymiş, annemle babam yerleşmişler bu eve. Burda dünyaya gelmişim ben, 4 duvar sıcak yuvada.. İlk yürüme, ilk konuşma, ilkler  ve ilkler... Hep bu sokakta büyüdüm ben hep bu sokakta koştum. Büyüdüm kitap taşıdım bu sokakta ben, büyüdüm çanta taşıdım. Büyüdükçe yüküm arttı... Kitaplar arasında kurumuş yapraklar, çiçekler taşıdım bu sokağa. Her eve gelişimde değişti yüküm. Saate bakmamaya başladım önce sonra düz çizgide yürümeye çalıştım. Botla, terlikle, yalın ayak girdim ben bu eve... Şimdi bebelerimle giriyorum aynı kapıdan. Belim tutuk, gözlerim yorgun ama yüreğim dopdolu...
     Zaman geçiyor, her şey değişiyor... Flamingo pastanesi kapanıyor, yerine dönerci açılıyor... Her şey değişiyor, köşe başı, sokak ortası, cadde üstü döner kokuyor. Tunalı'da yürüyorum kafam buğulu, her yer bir garip. İnşaat alanı mı, düğün yeri mi belli değil... Binalar yıkılmış, ne Ottimo var, ne Subway, ne Tivoli... Bir garip müzikte göbek atanlar... Anlamadım ben bu işi. Neyse ki yerinde duranlar var. Mini barı, Kıtır'ı görmek bile insanın kendisini iyi hissetmesine yetiyor.
     Her gün çıkıyoruz çocuklarla dışarı, turluyoruz Tunalı'yı ve tabii ki vazgeçilmez yerimiz Kuğulu Park'a gidiyoruz. Kuğulu Park da eskisi gibi değil. Zaman geçiyor, her şey değişiyor. Zaman geçiyor Kuğulu Park kebap kokuyor. Kuğulu Park'ta büyümüşüm ben de. Bir zamanlar trafiğe kapatılırdı Tunalı Hilmi, bisikletle giderdik parka. Orada oynardık, kuğulara yem atardık. Sonraki yıllarda bir kafe açıldı oraya, çay içilirdi, tatlı yenirdi, keyifli bir yerdi. Şimdi ise bir kebapçı var! Kebap kokuyor Kuğulu Park haberiniz olsun. Sabah, öğle, akşam kebap! Düşünüyorum, sadece kebapçılar, dönerciler mi iş yapıyor buralarda acaba? Sonra diyorum parkta kebapçının işi ne? çıkamıyorum işin içinden. En iyisi kuğuları seyredelim biz, ördeklere bakalım, bebeleri eğlendirelim.
     Ankara'lı arkadaşlarıma sevgiler :)
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder